THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, 2 January 2012

abah

kenapa tiba2 aku teringat akan abah
rindunya akan senyuman dan gelak tawa abah....

tapi semua itu tiada lagi
malah tidak akan ada lagi....

aku rindukan abah
kenapa begitu cepat abah meninggalkan kami......

kadang2 aku tersentuh bila kawan2 seronok bercerita tentang ayah mereka
tapi aku......
nk bercerita tentang siapa???
walaupun aku sudah mengjangkau usia 24 tahun..

tapi hati aku tetap tersentuh.......
kalau boleh aku nk je abah aku kembali walaupun seminit dan sesaat..
tapi semua tu tidak mungkin terjadi......

gelak tawa aku sebenar kosong...
aku tiada kekuatan dan pertahanan...
aku hanya ada mama aku jew...tapi sampai mana je kekuatan ibu???

kadang2 aku tersentuh bila tengok adik2 aku...
lebih2 lagi ms cuti sekolah ni..
orang lain seronok bercuti dengan family masing2
tapi adik aku???
hanya menumpang kasih pakcik2 sahaja......

tapi aku bangga dengan adik2 aku...
walaupun masih kecil tapi mengerti semua itu...
malah tidak pernah merungut malah merintih akan ketentuan takdir...

satu je harapan aku...
dan kenapa aku masih disini
ini kerna..
ingin menunjukkan kepada adik2 aku walaupun abah kita sudah tiada
tapi kita mampu berjaya
sama macam kawan2 yang ada ayah...

aku mmg xmampu
tapi dengan kejayaan
insyaallah kita akan dipandang dan dihormati....

walaupun sampai hari ini
orang memandang rendah pada kami sekeluarga
kami tidak pernah mengalah
tapi tidak mungkin suatu hari nnt kami akan membantu kalian semua..
insyaallah Allah akan bersama dengan orang yang teraniaya.....

Sunday, 1 January 2012

kemana kamu sayang



seharian aku mencari kamu....
kemana kamu pergi sayang????

kenapa tiada sebarang berita yang aku terima
dari kamu sayang.....




walaupun aku buat tidak tahu...
tapi hati kecil aku kebimbangan ......
mencari kamu sayang....

kenapa kamu membuat aku mcm ni sayang????
tolong la sayang..
aku merindui kamu......



Saturday, 31 December 2011

awal 2012




hari ini lewat aku kul bangun....
tu pun terkejut sebab mimpi Malaysia di bom...
mmg menakutkan kalu semua tu terjadi pada tanah air Malaysia
harap2 la ni hanya mimpi dan bukan menjadi kenyataan...
amin..




pagi2 fadil dah telefon aku 
mohon maaf kerana dia tertdo malam td...
aku tau dia penat menguruskan majlis perkahwinan abang nya...

tapi maaf sayang..
sy xdapat bersama dengan awk kerna sy masih di sarawak...
tapi sy di sini akan berdoa agar majlis berjalan lancar...

kadang2 hati terasa rindu pada nya..
bila la aku akan ketemu dengannya...
tapi aku tau dia juga merindui aku 
kerna dia menanti kepulangan aku mac 2012 ni....

cinta aku pada nya adalah..
cinta yang tulus, 
dan hanya takdir yang akan memisahkan kami....

hehehe..
bercerita tentang cinta la plak.... 
tapi xpe la huhuhu

imbasan terakhir tahun 2011

bila diingat2 kembali kenangan sepanjang tahun 2011...
memang banyak lah...

antara aku dan si dia...
memang banyak kenangan kami bersama
walaupun...
kami memang jarang bersua tapi cinta aku hanya untuk nya
ini kerna...
dia lah kawan,sahabat, kekasih dan bakal menjadi tunang aku ..
insyaallah...
malah mungkin ini lah tahun terakhir aku jadi single..
insyaallah...
tahun depan tahun aku menjadi tunang kepada si dia..

antara aku dan kawan...
ini lah tahun terakhir aku bersama teman2 dan banyak kenangan aku bersama kawan2
nnt tidak tahu lah pe akan jadi akan datang..
aku sayang kalian semua..
aku doa kan persahabatan kita akan kekal sampai bila2....

Friday, 30 December 2011

Tatapan Bersama

hari ini pagi2 dah bgn pergi bengkel...

bukan buat apa2 pun hanya teman kawan jew hehehe....
nk buat kerja memang la aku xpandai
tapi....
berlagak macam power hehehe...

tapi bila di tengok2
mungkin ini menjadi suatu kenangan untuk aku bersama kawan2....
kadang2 aku terpikir adakah ini peluang untuk aku kecapi nikmat belajar???
bila aku teringat kadang2 sedih juga kan....

ye la mana tidak nye...
kawan2 mst dapat sambung belajar dan berjumpa lagi masa degree nnt kan..
tp aku sampai sini je la kot.......

biasa la tidak mampu macam orang lain...
kadang2 aku terpikir sejenak...
kenapa ae manusia yang mampu tidak pernah menghargai peluang yang diberi
tapi manusia yang tidak mampu tidak pernah di beri peluang????
memang la adat dunia kan.....

tapi aku beryukur dan redha
kerna setiap apa yang Allah tentukan pada hamba Nya adalah yang terbaik....

Thursday, 29 December 2011

kisah bermula

Dah lama rasanya nak buka blog dan ni first time aku buka,
kalau sebelum ni hanya mampu tgk blog kawan2 jew
tp sekarang aku boleh buka blog sendiri dan ni pun masih belajar..
seronok rasanya......


Aku ni bukannya pengemar menulis atau membaca,
tp teringin rasa meletakkan cerita aku disini..
hanya untuk simpanan sendiri
dan kalau kalian mahu membacanya aku lagi gembira...
terima kasih kalian.....